UX Polska

Pisz z nami
Nawigacja

Najnowsze wpisy


  • Sukces inicjalnego miesiąca zmitygował ryzyko niepowodzenia – wywiad z Marcinem Zaniewiczem, Asseco Poland
  • Tworzenie Przemyślanych Produktów | Podsumowanie Miesiąca – Sierpień 2019
  • Walidacja cyfrowego produktu w 30 dni. 5 rzeczy, dzięki którym zrobimy to dobrze
  • Junior UX vs Senior UX (różnice, wymagania, odpowiedzialności)
  • Design System usprawnia rozwój produktu.

Kategorie


  • Biznes & Design
  • Design System
  • Inne
  • Junior UX
  • Lead UX
  • Podstawy UX
  • Proces projektowy
  • Product Design
  • Warsztaty UX

Meta


  • Zarejestruj się
  • Zaloguj się
  • Kanał RSS z wpisami
  • Kanał RSS z komentarzami
  • WordPress.org

Copyright © UX Polska. 2019 • All rights reserved.

Hydra WordPress Theme by EckoThemes.

Published with WordPress.

Powiązane

Wybierz kategorie

  • Proces projektowy(4)
  • Biznes & Design(3)
  • Podstawy UX(3)
  • Product Design(2)
  • Inne(1)
  • Design System(1)
  • Warsztaty UX(1)
  • Lead UX(1)
  • Junior UX(1)

Wybierz autora

  • Michał Masiak (1)
  • Bartek Zieman (1)
  • Mariusz Muraszko (5)
  • Michał Michańczyk (2)
Powrót do artykułów

Walidacja cyfrowego produktu w 30 dni. 5 rzeczy, dzięki którym zrobimy to dobrze

Pamiętam czasy, zamierzchłe czasy, kiedy wszyscy* robili startupy. Innowacyjne pomysły “uber dla”, szukanie inwestora, “brak konkurencji”, MVP, Lean Canvas, generalny entuzjazm i...

Junior UX vs Senior UX (różnice, wymagania, odpowiedzialności)

Czy może istnieć stanowisko Junior Product Designer’a? Na ostatniej konferencji Product Camp 2019, padło pytanie podczas dyskusji – czy ktoś może być Junior Product...

Design System usprawnia rozwój produktu.

Czy Was też dotyka zmora niespójnego produktu? Na pewno nie raz spotkałeś się z produktem, który jest niespójny wizualnie. Pierwsza strona serwisu wygląda bardzo nowocześnie...

Product Discovery – warsztaty UX

Dlaczego warsztaty Product Discovery to prawdziwy ratunek dla nowych produktów? Jak zacząć współpracę z nowym klientem?: Product Design Brief Warsztaty Design Kick-off  / Product...

Product Design Brief (pierwszy etap prac)

Pierwszym etapem większości projektów cyfrowych jest zagłębienie się w założenia biznesowe. Krok ten pomimo tego, że jest niezbędny by zrozumieć jak dany produkt powinien działać...

UX Designer vs UX/UI vs Product Designer

Rozważając różnice w rolach i obowiązkach warto przyjrzeć się różnicom pomiędzy UX Designerem i Product Designerem. UX Designer vs Product Designer Skąd te wszystkie różnice i...

Dysfunkcyjne postawy projektantów

Czy popełniasz te błędy jako Product Designer? Niezależnie od tego czy spotykasz się z nowym klientem czy pracując nad nowym projektem wewnątrz rozwijanego produktu bardzo łatwo...

Zobacz najnowsze
Biznes & Design

Walidacja cyfrowego produktu w 30 dni. 5 rzeczy, dzięki którym zrobimy to dobrze


Michał Michańczyk
Walidacja cyfrowego produktu w 30 dni. 5...
Dodane on 13th Sierpień 2019 przez Michał Michańczyk

Pamiętam czasy, zamierzchłe czasy, kiedy wszyscy* robili startupy. Innowacyjne pomysły “uber dla”, szukanie inwestora, “brak konkurencji”, MVP, Lean Canvas, generalny entuzjazm i brak wiedzy, jak zrobić startup. Infantylna naiwność, że mój produkt zmieni świat. Każdy iksiński liczył, że uda mu się zrobić startup (w zasadzie produkt cyfrowy), który odmieni życie ludzi, jego życie i życie jego potomków. Zawodziło około 90% pomysłów i produktów.

Tymczasem, nadeszła dzisiaj chwila, kiedy po prostu musimy robić biznes – nie stać nas na trwające dużo czasu poszukiwania i kosztowne pivoty hipotez. Rynki są mocno nasycone innowacyjnymi pomysłami, projekty konkurencyjne i słowo “startup” z pierwotnej definicji radosnego, nowego i szybkiego biznesu odeszło już prawie do lamusa historii, bratając się z analogowym Kodakiem, czy ceglaną Nokią.

Teoretycznie więc, powstające produkty są lepsze, a większość osób zauważyła już problem, że rynek startupowy jest trudny. Dalej jednak potrzebujemy sporo czasu, aby na własnej skórze przekonać się, czy nasze przemyślenia są biznesowo opłacalne i rozwiązują problem potencjalnego użytkownika. Oczywiście, jeśli się nie znamy i nie mamy doświadczenia w tego typu produktach.

Od osób spoza branży słyszę, że walidacja produktu w 30 dni jest niemożliwa. Biorąc pod uwagę fakt, że inwestycja w kompletny produkt to nierzadko miliony złotych i linijek kodu, w Movade wprowadziliśmy nową usługę, która zweryfikuje Twój biznes w 30 dni i nazywa się “30 days prototype”. Weryfikujemy w niej inicjalne założenia, bez potrzeby ponoszenia nakładów na programistów i cały team produkcyjny. Tego typu usługa sprawi, że sprawdzenie pomysłu na biznes, Proof of Concept, czy uzyskanie bazy do dalszego rozwoju nie będzie aż tak trudne i kosztowne. Znaleźliśmy więc 5 rzeczy, dzięki którym robimy to dobrze. Jesteś gotowy?

1. User Experience & User Interface robi różnicę, jednak podstawą jest biznes.

Jako, że Movade to głównie Product Design Studio to naszym core działalności jest projektowanie produktów. Mamy również solidne podstawy w postaci Service Designu. Dzięki temu projektujemy nie tylko User Experience i User Interface, ale też całe usługi, a co za tym idzie bardzo mocno patrzymy na biznes. Tu na chwilę się zatrzymajmy. Biznes, czyli kasa. Dobry produkt jest wtedy, jak zarabia kasę i spełnia potrzeby ludzi. Może się to podobać lub nie, ale to właśnie na końcu bilans zysków i kosztów pokazuje, czy nasz produkt jest dobry. Zrozumienie biznesu, potrzeb użytkowników to dla nas absolutna podstawa w “30 days prototype”. Wywiady, badania, feedback z rynku i zrozumienie biznesu to coś, co musimy wiedzieć – to jest moment, kiedy wraz z partnerem musimy poruszyć wiele kwestii teoretycznych, które potem zweryfikujemy. Dlatego właśnie zawsze zaczynamy od biznesu, a nie od projektu.

2. Sprawdzony proces projektowy

Mówią, że nie ma dobrych procesów, są ludzie którzy dobrze pracują. Tak naprawdę, musimy spełnić oba te warunki – żaden proces nie pomoże, kiedy mamy słaby zespół.  W Movade mamy sprawdzony proces projektowy (temat na osobny artykuł), który powtarzamy i usprawniamy przy każdym cyfrowym produkcie. Pozwala on weryfikować hipotezy na wczesnym etapie pracy i tworzyć lepsze produkty. I nie chodzi tutaj o technologię, a o pojęcie czym ten biznes ma być. W ten sposób, zanim podejdziemy do produktu w sposób projektowy zajmujemy się biznesem. Bez tego ani rusz w etap projektowania. Proces pozwala nam płynnie wczuć się w biznes, a potem przełożyć założenia na dobry efekt finalny. Dzięki temu, że bliskie nam jest podejście lean i agile zwinnie przechodzimy przez każdy tydzień pracy.

Roadmapa projektu, który prowadzimy jest niezmienna, dzięki temu każdy projekt jest produkowany w powtarzalny sposób, a jak wiemy ze szkoły – liczy się systematyczność.

3. Weryfikacja pomysłów

Pierwsza myśl najlepsza – mówi stare polskie powiedzenie. Nie podchodzę do niego negatywnie, ale w biznesie rzadko się sprawdza, bo inwestujemy duże pieniądze w naszą intuicję. Fundamentem naszej usługi jest przetestowanie pierwszej wersji produktu z użytkownikami. Otrzymasz informację zwrotną od Twoich potencjalnych klientów bądź użytkowników. Zaprojektujemy dla Ciebie i w bliskiej współpracy produkt, a następnie zweryfikujemy go na potencjalnym rynku. 

Staramy się, aby nasze pomysły były przez nas i naszych partnerów weryfikowane i szukamy alternatyw nakierowanych na wypracowanie modelu biznesowego. Nie spoczywamy na pierwszym wymyślonym rozwiązaniu – to nie bylibyśmy my. Każde pomysły przepracowujemy i staramy się znaleźć plusy i minusy, reagować na negatywne bodźce, czy to z rynku, od nas samych, czy od partnera. Staramy się, aby zarówno pod kątem UX, czy UI nasze rozwiązania były optymalne. Nie mówiąc już o biznesie. Bardzo ważnym czynnikiem jest realny feedback z rynku, który podczas pracy nad produktem w cyklu “30 days prototype” zbieramy systematycznie.

4. Właściwy pomost komunikacyjny

Komunikacja jest jedną z najważniejszych rzeczy w każdym projekcie. Zarówno komunikacja z partnerem, jak i wewnątrz teamu to aspekt, którego pominąć nie można. Wiemy, jak ważne jest to, aby komunikować się w sposób, który nam pomoże, a nie zaszkodzi. Staramy się wzajemnie nie zasypywać morzem maili i wiadomości na chacie/czy slacku, spotkania mamy rozpisane na całym miesiąc do przodu i tylko na nich konsultujemy rzeczy, które tego wymagają. To pozwala zaplanować nam np. Jeden dzień na spotkanie, a resztę tylko na pracę – niewiarygodnym plusem takiego systemu jest brak rozbijania dni na spotkania, czego efektem jest zdecydowanie bardziej produktywna praca. Godzinne spotkanie potrafi zabrać nam z dnia nawet i 4-5 godzin, co jest efektem dojazdów, zadań pobocznych, wejścia na właściwy rytm pracy, co przeważnie po spotkaniu, czy po obiedzie jest dość trudne. A jeść trzeba – wiadomo. Osobą właściwą do kontaktu z partnerem jest po naszej stronie Product Designer. Nie potrzebujemy Project Managera, Account Managera, czy innych osób, co też skraca nam dystans do partnera, czas implementacji nowych rozwiązań i pozwala na bieżąco reagować w sytuacjach, które tego wymagają.

 

5. Odpowiednie narzędzia i ludzie

Nie ma tajemnicy w tym, że za wszystkim stoją ludzie. Ludzie, którzy są w stanie operować dostępnymi narzędziami we właściwy sposób i tworzyć za ich pomocą coś, co będzie kochane przez innych, a jak nie kochane to chociaż używane. Narzędzia, jak śrubokręt, to tylko coś, czym wkręcisz śrubkę, jednak to właśnie odpowiednia osoba zrobi to szybko, precyzyjnie i tak jak należy. Dlatego w Movade stawiamy na odpowiednich ludzi w zakresie naszego działania i na narzędzia, dzięki którym osiągniemy wymagany od nas efekt. Zdecydowana większość naszej ekipy to doświadczeni product designerzy, którzy są w stanie poprowadzić projekt partnera od początku do końca, z odpowiednim efektem finalnym.

Narzędzia dobieramy tak, aby były jak najprostsze, ale zarazem jak najproduktywniejsze, a przy tym całkowicie stabilne. Mowa tutaj zarówno o narzędziach analogowych, jak badania jakościowe i ilościowe, jak i o narzędzia cyfrowe, jak Sketch. Posiadamy własny moduł do design systemów, dzięki czemu możemy stworzyć rozwiązanie kompletne. I to właśnie sprawia, że nasze produkty są wyjątkowo skuteczne.

Podsumowując, zbudowanie produktu nie jest sprawą prostą, dla typowego laika wręcz trudną. Zestaw odpowiednich praktyk, sprawdzony proces, a także odpowiedni ludzie potrafią zrobić to dobrze i zweryfikować biznes w stosunkowo krótkim czasie. Wynikowo, w 30 dni otrzymujesz zweryfikowany biznes i prototyp produktu, który może posłużyć jako Proof of Concept i baza do dalszego rozwoju. 

Dla osób rozważających wyruszenie we wspólną przygodę jaką jest wspólna praca przez 30 dni, aby zweryfikować koncepcję biznesową służę bezpłatną konsultacją. Napisz do mnie na michal@movade.com i umówmy się na krótką, miłą rozmowę o wyzwaniu jakie masz przed sobą. 

Michał Michańczyk
  • Share Article:
  • Twitter
  • Facebook
  • Pinterest
  • LinkedIn
  • Reddit
Pokaż komentarze (0)

Komentarze

Cancel Reply

Powiązane

Proces projektowy

Product Discovery – warsztaty UX

Dlaczego warsztaty Product Discovery to prawdziwy ratunek dla nowych produktów? Jak zacząć współpracę z nowym klientem?: Product Design Brief Warsztaty Design Kick-off  / Product...

Dodane 10th Lipiec 2019 by Mariusz Muraszko
Proces projektowy

Product Design Brief (pierwszy etap prac)

Pierwszym etapem większości projektów cyfrowych jest zagłębienie się w założenia biznesowe. Krok ten pomimo tego, że jest niezbędny by zrozumieć jak dany produkt powinien działać...

Dodane 9th Lipiec 2019 by Mariusz Muraszko